Radar avslöjar vilka överlevnadstrategier som alla IT-driftsbolag borde veta om och Richard Tubb berättar hur du ökar din vinst genom att välja rätt kunder
Not rendering correctly? View this email as a web page here.

Välkommen till Upstreams vårevent: DET NYA NORMALA

På torsdagen den 21/5 går Upstreams stora vårevent äntligen av stapeln!

"Det nya normala" syftar till hur vår bransch har förändrats och vad vi som verkar inom den behöver tänka på för att ligga i framkant. Eventet görs tillsammans med Radar, kända för att göra träffsäkra prognoser inom IT utifrån grundliga och relevanta undersökningar. De kommer att hålla i två presentationer som ni kan läsa mer om här nedanför.

Vi har även tagit in Richard Tubb som är en av Storbritanniens främsta coacher för Managed Service Providers (MSP), alltså IT-driftsbolag. Han har tidigare själv drivit ett prisbelönt bolag men arbetar nu enbart som hyllad coach och föreläsare. Läs mer om honom och hans presentation längre ned!

Anmälan görs via detta formulär som även återfinns längst ned på denna inbjudan.

Vi ses den 21a maj!

/Teamet på Upstream

bild2.jpg

Program

Moderator: Hasse Brontén

  • 10.00 Kaffe och registrering
  • 10.30 Upstream och Radar hälsar välkomna
  • 11.00 Radar: 
    Det nya normala
    Hur påverkar kundernas utmaningar i ”Det nya normala" IT-leverantörerna och vad krävs för att vinna nya kunder och expandera befintliga? Vilka kunddrivna trender kommer att få störst betydelse för IT-leverantörerna?
  • 12.00 Lunch 
  • 13.00 Richard Tubb: 
    How to chose the right customers (and get rid of the wrong ones)
    You want to grow your business and win new customers, but have you considered which new customers will truly be profitable for you and which customers may actually end up costing you time and money?
  • 14.00 Radar: 
    Nöjda kunder är inte tillräckligt
    Digital information och IT-stöd blir allt mer centralt och kritiskt för verksamheternas konkurrenskraft. Det ställer nya och högre krav på säkerhet och redundans. Vilket ansvar förväntar sig kunderna att leverantören tar och hur kan utmaningen omsättas till både ökad kundnöjdhet och högre ordervärden?
  • 14.30 Kaffe, mingel och frågestund med presentatörerna
logo-1.jpg

Talare:

Freddie Rinderud från Radar
Freddie Rinderud är analytiker och rådgivare hos Radar, Nordens ledande leverantör av faktabaserad insikt om IT-ekosystemet. Freddie har en bakgrund som CIO och är idag rådgivare till några av Nordens största IT-leverantörer och IT-köpare.

Richard Tubb
Richard Tubb är författare till boken "The IT Business Owners Survival Guide" och grundare av en prisbelönt blogg där han bland annat ger tips till IT-konsulter om hur man gör för att frigöra sin tid, fokusera på vad som är viktigt och tjäna mer pengar.
Som tidigare ägare av ett IT Managed Service Provider (MSP) -bolag, förstår Richard utmaningarna som IT-bolag ställs inför varje dag. I sin presentation på detta event kommer han att berätta hur du kan locka rätt typ av kunder som kommer att bidra till att öka din vinst, samt undvika de kunder som som bara dränerar din tid, energi och ekonomi!

Praktisk info och anmälan:

Plats: Nordic C Hotel, Vasaplan 4, Stockholm
(20 meter från Arlanda Express och mitt i centrala Stockholm!)

Tid: 10.00-15.00

Förtäring: Under dagen sereras kaffe och fika, lunch består av kycklingwrap med cajuncreme 

Kostnad: Eventet är kostnadsfritt

Jag vill anmäla mig!

 

Samarbetspartners: 

Kaseya_logoStackLrg                  radar_logo_225

You received this email because you are subscribed to Existing Customer Notifications from Upstream.
If you prefer not to receive emails from Upstream you may unsubscribe or set your email preferences.